Trasa: Bechyně – Senožaty – Staré Sedlo – Opařany, tam se hned na kraji (obě kola za cedulí obce) otočíme a stejnou cestou zpět do Bechyně.
Kdo můžete, zcela nezávazně se přihlašte předem ZDE, aby se urychlila prezentace na místě! Díky!!
Pro časovku platí úplně stejná pravidla, jako pro mateřský závod
Le Tour de Bechyně (závodí se za plného provozu, pro
závodníky platí povinnost znát a dodržovat pravidla silničního provozu,
mít po dobu závodu na hlavě cyklistickou přilbu, atp.). Je tu ale jeden
podstatný rozdíl: při časovce se nesmí jezdit tzv.
„v háku“!
V praxi to znamená, že závodník, který dojíždí jezdce před sebou,
nesmí se před jeho předjetím vézt za jeho zadním kolem, ale musí ho bez
průtahů předjet. (Pokud ho dojede, a zatím na jeho předjetí nepomýšlí,
musí jet za ním nejblíže ve vzdálenosti kolem deseti metrů.) A stejně
tak – pokud je závodník předjet jiným závodníkem, nesmí se ho
„chytit“, ale je povinen vytvořit ihned po předjetí odstup kolem deseti
metrů za jezdcem, který ho předjel.
Vím, že se toto pravidlo bude při závodě těžko sledovat, proto apeluji na
čest a férové jednání závodníků. (Stejně by nikoho z vás netěšilo
dobré umístění, které ale bylo získané takovýmto nekalým způsobem.)
:-) Vždyť naše sportovní zápolení jsou o radosti z boje, a ne
o dosažení nejlepších výsledků …
P.S.: občas se prvoúčastníci ptají, kde přesně je ta otočka. Většinou je namalovaná na silnici; ale prostě platí, že je třeba mít obě kola za cedulí „Opařany“. Ta je těsně před křižovatkou, a je už na každém, jestli se v malé rychlosti otočí hned za cedulí, nebo jestli se ve větší rychlosti otočí až v křižovatce. A pokud v té chvíli zrovna pojede auto, a účastník se kvůli tomu zdrží, tak v cíli pak nahlásí, že tam pět (deset, dvacet, padesát) vteřin ztratil, a my mu to v cíli z naměřeného času odečteme! ;-)